Regulamin hotelu
I. Definicje.
Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
- „Regulaminie” - rozumie się przez to niniejszy regulamin,
- „Hotelu” - rozumie się przez to Hotel Sezam, położony w m. Machowa 178, 39-220 Pilzno, tel. +48 14 672 45 11, adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., adres strony internetowej: www.machowa.sezam-hotel.pl,
- „Operatorze” - rozumie się przez to Karola Peszko, prowadzącego działalność gospodarczą na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod firmą Karol Peszko consulting & catering, z siedzibą Machowa 178, 39-220 Pilzno, posiadającego nadane numery NIP 8151803853 oraz REGON 380133608,
- „Gościu” - rozumie się przez to osobę korzystającą lub podejmującą czynności zmierzające do skorzystania z usług Hotelu,
- „Konsumencie” - rozumie się przez to osobę fizyczną dokonującą z Hotelem czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, jak również osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- „Użytkowniku” - rozumie się przez to pełnoletnią osobę fizyczną, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, ale mogące we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania; Użytkownikiem może być także osoba fizyczna, które ukończyła 13 lat – w zakresie, w jakim może nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa,
- "Panelu" - rozumie się przez to funkcjonalność serwisu internetowego Operatora, przeznaczoną do składania rezerwacji na oferowane przez Hotel usługi, oraz umożliwiającą rejestrację konta Użytkownika,
- „Kodeksie Cywilnym” - rozumie się przez to ustawę z dn. 23 kwietnia 1964r. Kodeks Cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93, z pózn. zm.),
- „Ustawie o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych” - rozumie się przez to ustawę z dn. 29 sierpnia 1997r. o usługach turystycznych, od 1 lipca 2018r. w nowym brzmieniu tytułu – o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz.U. 1997 nr 133 poz. 884, z późn. zm.),
- „Ustawie o prawach konsumenta” - rozumie się przez to ustawę z dn. 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827, z późn. zm.).
II. Postanowienia ogólne.
- Hotel prowadzony jest przez Operatora.
- Regulamin określa zasady świadczenia i korzystania z oferowanych przez Hotel usług, oraz usług świadczonych elektronicznie przez Operatora, warunki dokonywania rezerwacji, zawierania, wykonywania i rozwiązywania umów, sposób składania reklamacji, oraz zasady odpowiedzialności i ochrony danych osobowych.
- Treść Regulaminu dostępna jest w Panelu, w zakładce "Regulamin", w recepcji Hotelu oraz w każdym pokoju hotelowym.
- Rodzaj i ceny pokoi hotelowych, jak również pozostałych oferowanych przez Hotel usług, określone są w cenniku, dostępnym w recepcji Hotelu, na stronie internetowej Hotelu, oraz w Panelu
- Użytkownik korzystający z Panelu zobowiązany jest powstrzymać się od czynności niezgodnych z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności od dostarczania treści o charakterze bezprawnym lub nieuprawnionego ingerowania w zawartość Panelu.
- Operator świadczy drogą elektroniczną usługi polegające na umożliwieniu Użytkownikowi rejestracji konta w Panelu oraz składania rezerwacji.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych Operator podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonej usługi, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
III. Doba hotelowa.
- Usługa hotelowa świadczona jest na doby.
- Doba hotelowa trwa od godz. 14:00 w dniu zameldowania do godz. 12:00 dnia następnego.
- Jeżeli Gość nie określi w czasie zameldowania długości pobytu, przyjmuje się, że umowa o świadczenie usługi hotelowej została zawarta na jedną dobę.
- Życzenie przedłużenia pobytu, ponad okres wskazany w czasie zameldowania, Gość powinien zgłosić w recepcji Hotelu do godziny 10:00 dnia, w którym upływa termin jego pobytu. Hotel uwzględni życzenie Gościa w miarę posiadanych wolnych miejsc.
- Pozostanie Gościa w pokoju po godzinie 12.00, w dniu planowanego wymeldowania, uznane zostanie jako przedłużenie pobytu o kolejną dobę.
IV. Usługa hotelowa.
- Hotel świadczy usługi zgodnie ze swoją kategorią i standardem.
- Hotel ma obowiązek zapewnić:
- warunki dla bezpiecznego, pełnego i nieskrępowanego pobytu Gościa,
- profesjonalną i uprzejmą obsługę w zakresie świadczonych usług,
- sprawność urządzeń przeznaczonych do użytku Gości,
- utrzymanie porządku i czystości w Hotelu,
- sprzątanie pokoju hotelowego, wymianę pościeli i ręczników,
- dostęp do bezprzewodowego Internetu,
- parking.
- Hotel zobowiązany jest bezzwłocznie reagować na zgłaszane uwagi i zastrzeżenia co do świadczonych usług, funkcjonowania urządzeń oraz czystości i porządku w Hotelu, poprzez podjęcie czynności mających na celu usunięcie usterek i braków. W przypadku wystąpienia usterek, które nie będą mogły zostać usunięte, Hotel dołoży starań, aby w miarę posiadanych wolnych miejsc zamienić pokój hotelowy lub w inny sposób złagodzić niedogodności.
- Na życzenie Gościa Hotel świadczy nieodpłatnie następujące usługi:
- udzielenie informacji związanych z pobytem i podróżą,
- budzenie o wyznaczonej godzinie,
- przechowywanie pieniędzy, papierów wartościowych i cennych przedmiotów Gościa, w szczególności kosztowności i przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną, przy czym Hotel może odmówić przyjęcia tych rzeczy wówczas, jeżeli zagrażają one bezpieczeństwu albo jeżeli w stosunku do wielkości lub standardu Hotelu mają zbyt dużą wartość lub gdy zajmują zbyt dużo miejsca,
- przechowywanie bagażu Gościa.
- Hotel jest odpowiedzialny za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez Gościa, na zasadach przewidzianych w art. 846-852 Kodeksu Cywilnego.
- Gość powinien zawiadomić Hotel o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
V. Rezerwacja pobytu.
- Gość może dokonać rezerwacji pobytu w Hotelu telefonicznie, za pomocą poczty elektronicznej, przy użyciu Panelu, bądź za pośrednictwem osoby trzeciej zajmującej się rezerwacją lub sprzedażą usług oferowanych przez Hotel.
- Rezerwacja pobytu jest możliwa w ramach dostępności wolnych miejsc w Hotelu.
- Rezerwacje oznaczone jako zwrotne mogą zostać bezpłatnie anulowane przez Gościa. W przypadku rezerwacji oznaczonych jako bezzwrotne obowiązują następujące zasady anulacji:
a) anulacja poniżej 7 dni przed datą przyjazdu - wpłacona kwota nie podlega zwrotowi;
b) anulacja do 14 dni przed datą przyjazdu - 50% wpłaconej kwoty podlega zwrotowi;
c) anulacja do 30 dni przed datą przyjazdu - 100% wpłaconej kwoty podlega zwrotowi. - Dokonując rezerwacji pobytu Gość podaje następujące dane:
- imię i nazwisko,
- numer telefonu,
- adres poczty elektronicznej,
- oraz określa rodzaj i liczbę rezerwowanych pokoi, czas przybycia i okres pobytu w Hotelu, jak również może wskazać dodatkowe życzenia względem dokonywanej rezerwacji.
- Rezerwacja pobytu przy użyciu Panelu, wymaga posiadania przez Gościa:
- komputera lub innego urządzenia multimedialnego z dostępem do sieci Internet,
- systemu operacyjnego umożliwiającego uruchomienie przeglądarki internetowej,
- przeglądarki internetowej, przy czym dla prawidłowego funkcjonowania formularza rezerwacji przeglądarka powinna akceptować pliki typu cookie,
- a także podania danych wskazanych w tym formularzu.
- W przypadku dokonywania rezerwacji za pośrednictwem osoby trzeciej, Gość podaje dane w zakresie wskazanym przez tę osobę.
- Dane pozyskiwane są od osób, których dotyczą, za wyjątkiem rezerwacji dokonanych przez Gościa za pośrednictwem osoby trzeciej. W takim wypadku Hotel otrzymuje dane Gościa od tej osoby trzeciej.
- Podanie danych jest niezbędne dla zarezerwowania pobytu. Podstawą przetwarzania danych jest podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy o świadczenie usługi hotelowej.
- Dane przetwarzane będą w celu i przez czas niezbędny dla zapewnienia rezerwacji.
- Rezerwacja pobytu wymaga potwierdzenia przez Hotel dostępności wolnych miejsc.
- Jeżeli Gość nie przybędzie do Hotelu do godz. 24:00, w dniu określonym jako początek pobytu, rezerwacja wygasa.
- Hotel może odmówić zarezerwowania pobytu przez Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył Regulamin, w szczególności poprzez wyrządzenie szkody na osobie lub w mieniu innego Gościa, Hotelu, jego personelu lub innych osób przebywających w Hotelu.
- Hotel zastrzega sobie prawo do zablokowania środków na karcie kredytowej, udostępnionej przez Gościa w celu dokonania rezerwacji, w wysokości należności za cały pobyt, przy czym Gość upoważnia Hotel do dokonania czynności pobrania należności Hotelu z karty. Przedpłata może zostać pobrana również przez Hotel gotówką bądź przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Hotel. W przypadku odmowy dokonania w/w wpłaty Hotel ma prawo odmówić dokonania rezerwacji.
VI. Rejestracja konta i logowanie w Panelu
- Rejestracja konta w Panelu jest dobrowolna i bezpłatna. Usługa świadczona jest przez czas nieokreślony. Użytkownik może dokonać rezerwacji pobytu bez rejestracji konta.
- W celu rejestracji konta należy wypełnić formularz rejestracyjny.
- Rejestracja konta w Panelu wymaga zapoznania się i zaakceptowania Regulaminu, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola formularza rejestracyjnego.
- Dane podawane w czasie rejestracji konta w Panelu przetwarzane są w celu utworzenia indywidualnego konta Użytkownika, co umożliwia zapisanie na koncie danych do wykorzystania ich w celu uzupełnienia formularza rezerwacji w przyszłości.
- Podstawą prawną przetwarzania danych jest umowa o świadczenie usługi. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże podanie danych określonych w formularzu rejestracyjnym jako wymagane, jest niezbędne dla utworzenia konta i zawarcia umowy o świadczenie usługi (bez podania tych danych nie będzie możliwe zarejestrowanie konta). Dane przetwarzane będą przez czas świadczenia usługi, a później mogą być przechowywane przez okres przedawnienia roszczeń przysługujących Operatorowi i w stosunku do niego.
- Użytkownik, który dokonał rejestracji konta w Panelu, może zalogować się do niego wpisując w zakładce logowania swój adres poczty elektronicznej oraz ustalone hasło.
- Zalecane jest zachowanie przez Użytkownika hasła w poufności, w sposób uniemożliwiający zapoznanie się z nim przez osoby nieuprawnione, a także jego regularna zmiana.
- Po zalogowaniu się do konta Użytkownik może zmienić zapisane na koncie dane.
- Użytkownik może w każdym czasie bezpłatnie usunąć konto (wypowiedzenie umowy ze skutkiem natychmiastowym). Żądanie usunięcia konta należy skierować do Operatora w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
VII. Zameldowanie w Hotelu.
- Hotel świadczy usługi hotelowe w ramach dostępności wolnych miejsc.
- Umowa o świadczenie usługi hotelowej zostaje zawarta poprzez zameldowanie Gościa w Hotelu i świadczona jest przez czas jego pobytu.
- Zameldowanie w Hotelu następuje na podstawie okazania przez Gościa dokumentu tożsamości ze zdjęciem, celem potwierdzenia jego danych i tożsamości, oraz wypełnienia karty meldunkowej.
- Meldując się w Hotelu Gość podaje następujące dane:
- imię i nazwisko,
- adres stałego miejsca zamieszkania,
- numer PESEL (bądź inny numer, za pomocą którego Gość jest zidentyfikowany we właściwej ewidencji ludności) lub numer i serię dowodu tożsamości,
- oraz określa rodzaj i liczbę pokoi, okres pobytu w Hotelu, jak również może wskazać dodatkowe życzenia względem pobytu.
- W celu wystawienia faktury, Gość podaje następujące dane:
- nazwa firmy lub imię i nazwisko,
- adres,
- Numer Identyfikacji Podatkowej lub inny numer, za pomocą którego Gość jest zidentyfikowany na potrzeby właściwego podatku.
- Zameldowanie w Hotelu wymaga zapoznania się z treścią i zaakceptowania Regulaminu, w szczególności zasad przetwarzania danych osobowych, oraz złożenia własnoręcznego podpisu na karcie meldunkowej.
- Dane pozyskiwane są od osób, których dotyczą, za wyjątkiem usług zamówionych przez Gościa za pośrednictwem osoby trzeciej. W takim wypadku Hotel otrzymuje dane Gościa od tej osoby trzeciej.
- Podstawą przetwarzania danych Gościa jest umowa o świadczenie usługi hotelowej. Podanie danych określonych w ust. 4 jest niezbędne dla zameldowania i zawarcia umowy. Brak podania wymaganych danych uniemożliwia zameldowanie Gościa i zawarcie umowy. Podanie danych określonych w ust. 5 jest niezbędne dla wystawienia faktury za świadczoną usługę, natomiast ich przetwarzanie niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Hotelu.
- Dane przetwarzane będą w celu i przez czas niezbędny dla zawarcia i wykonania umowy o świadczenie usługi hotelowej, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Hotelu, a później przechowywane będą przez okres przedawnienia roszczeń przysługujących Hotelowi i w stosunku do niego.
- W czasie zameldowania Gość może dodatkowo podać swój adres poczty elektronicznej oraz wyrazić zgodę na przesłanie przez Hotel zaproszenia do wypełnienia ankiety, służącej zbadaniu opinii Gościa o pobycie. Podanie adresu poczty elektronicznej, wyrażenie zgody na wysłane zaproszenia i wypełnienie ankiety są dobrowolne. W przypadku wyrażenia zgody zaproszenie zostanie przesłane po zakończeniu pobytu w Hotelu, na wskazany przez Gościa adres poczty elektronicznej.
- Hotel może odmówić zameldowania Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył Regulamin, w szczególności poprzez wyrządzenie szkody na osobie lub w mieniu innego Gościa, Hotelu, jego personelu lub innych osób przebywających w Hotelu.
VIII. Zasady korzystania z Hotelu.
- W Hotelu obowiązuje cisza nocna od godz. 22:00 do godz. 7:00 dnia następnego.
- Małoletni poniżej 15 lat powinni znajdować się pod opieką rodzica lub opiekuna.
- Gość nie może przekazywać lub udostępniać pokoju hotelowego osobie trzeciej. Osoby niezameldowane w Hotelu mogą przebywać w pokoju hotelowym od godziny 7:00 do godziny 22:00.
- Gość nie może dokonywać zmian w pokoju hotelowym i jego wyposażeniu, poza nieznacznym przestawieniem mebli i elementów wyposażenia, nie naruszającym ich funkcjonalności, ani bezpieczeństwa.
- Każdorazowo opuszczając pokój hotelowy Gość powinien zamknąć okna, wyłączyć telewizor, zgasić światło, zakręcić wodę, zamknąć drzwi, a klucz pozostawić w recepcji Hotelu.
- Zachowanie Gościa nie powinno zakłócać spokoju lub bezpieczeństwa innych Gości.
- Zabronione jest:
- powodowanie nadmiernego hałasu lub nieprzyjemnych zapachów,
- prowadzenia na terenie Hotelu akwizycji lub sprzedaży obnośnej,
- używanie otwartego ognia,
- przechowywanie ładunków niebezpiecznych, broni i amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych lub pirotechnicznych,
- używanie w pokojach hotelowych grzałek, żelazek, czajników lub podobnych urządzeń, nie stanowiących wyposażenia pokoju.
- Na terenie Hotelu obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów i wyrobów tytoniowych, oraz papierosów elektronicznych, z wyłączeniem miejsc wyraźnie do tego przeznaczonych. Złamanie zakazu skutkować będzie obciążeniem Gościa opłatą za pokrycie kosztów dearomatyzacji w wysokości 400 zł.
- Gość odpowiedzialny jest za szkody powstałe z jego winy lub wyrządzone przez osoby, za które ponosi odpowiedzialność, w szczególności pozostające pod jego opieką lub przez niego zaproszone do pokoju hotelowego.
IX. Rzeczy pozostawione w Hotelu.
- Przedmioty pozostawione przez Gościa po zakończonym pobycie, które nie zostaną odebrane w ciągu roku od dnia doręczenia Gościowy wezwania do ich odbioru, a w przypadku niemożności wezwania – w ciągu dwóch lat od dnia ich znalezienia, stają się własnością Hotelu, jeżeli uczynił on zadość swoim obowiązkom.
- Na życzenie Gościa, o ile właściwości pozostawionych przedmiotów na to pozwolą, zostaną one odesłane za zwrotem kosztów, na wskazany przez Gościa adres.
X. Monitoring.
- Na terenie Hotelu i przyległego parkingu zainstalowany jest monitoring wizyjny.
- Dane pozyskiwane są za pomocą kamer rejestrujących obraz.
- Przetwarzanie danych następuje na podstawie i jest niezbędne dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Hotel, w postaci zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia Gości, personelu Hotelu i innych osób przebywających na jego terenie.
- Dane przetwarzane są przez okres ok. dwóch tygodni od chwili zarejestrowania obrazu.
XI. Reklamacje z tytułu świadczonych usług.
- Reklamacje z tytułu świadczonych usług należy kierować do Operatora w formie pisemnej, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub zgłosić je w recepcji Hotelu.
- W reklamacji należy podać imię i nazwisko Gościa, adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej oraz określić przedmiot reklamacji.
- Hotel w terminie 14 dni od chwili otrzymania reklamacji ustosunkuje się do jej treści.
- Dane pozyskiwane są od osób, których dotyczą, za wyjątkiem reklamacji złożonych przez Gościa za pośrednictwem osoby trzeciej. W takim wypadku Hotel otrzymuje dane Gościa od tej osoby trzeciej.
- Podanie danych jest wymogiem złożenia reklamacji. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Hotelu.
- Dane przetwarzane będą w celu i przez czas niezbędny dla rozpatrzenia reklamacji, a później przechowywane przez okres przedawnienia roszczeń przysługujących Hotelowi i w stosunku do niego.
XII. Ochrona danych osobowych.
- Administratorem danych Gościa oraz Użytkownika jest Operator.
- W zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa odbiorcą danych może być podmiot świadczący na rzecz Operatora usługi związane z jego działalnością, np. podmiot świadczący usługi teleinformatyczne, obsługę monitoringu, podmiot świadczący usługi pocztowe lub kurierskie, podmiot świadczący usługi biurowe, księgowe, sprzedażowe lub prawne.
- Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo żądania od Operatora dostępu do dotyczących jej danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, a w prawem przewidzianych przypadkach także prawo wniesienia sprzeciwu.
- Żądania w zakresie przetwarzania danych należy kierować do Hotelu w formie pisemnej, telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Informacje o zakresie, celu, podstawie prawnej, czasie przetwarzania i wymogu podania danych osobowych, określone są w punktach dotyczących przetwarzania określonych kategorii danych.
XIII. Postanowienia końcowe.
- Wszelkie postanowienia Regulaminu należy odczytywać i interpretować w zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa. W szczególności postanowienia Regulaminu nie naruszają uprawień Konsumenta.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdują odpowiednie przepisy prawa, w szczególności postanowienia Kodeksu Cywilnego, Ustawy o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych, oraz Ustawy o prawach konsumenta.
- Hotel może zmienić Regulamin z następujących przyczyn:
- konieczność dostosowania Regulaminu do przepisów prawa, orzeczenia sądu lub organu administracji publicznej,
- konieczność usunięcia błędów lub omyłek pisarskich w Regulaminie,
- zmiana danych teleadresowych, adresów poczty elektronicznej, nazw lub numerów identyfikacyjnych użytych w Regulaminie,
- zmiana zakresu lub warunków świadczonych usług.
- Wszelkie zmiany Regulaminu, po spełnieniu pozostałych warunków przewidzianych prawem, wchodzą w życie po upływie 14 dni od daty ich opublikowania. Zmiany Regulaminu mają zastosowanie jedynie do stosunków prawnych powstałych po wejściu w życie zmian.
- Regulamin obowiązuje od dnia 1 stycznia 2021r.